2015. március 31., kedd

Kókuszos-gyümölcsös torta

Egy barátomnak készült, és egy óra alatt dobtam össze, az előkészülettel, és sütéssel együtt...nem vicc, tényleg! Bár kicsit sietősre kellett vennem, mert indulni kellett, azért még pont elkészültem vele, hála Istennek! Mivel ismét omlós, gyümölcsös édességet ehettünk, ami itt-ott azért nem volt annyi káros szerveztünk számára:)

Dulmina piskóta receptjét vettem alapul, és nagyon jól sikerült vele! 

Hozzávalók:

-25 dkg teljes kiörlésű liszt (én Graham lisztet használtam)
-1 csomag sütőpor
-1 kávéskanál szódabikarbóna
-2 evőkanál cukor
-1/2 citrom reszelt héja
-1 teásnakál vanília kivonat (vagy aroma)
-1/2 őszibarackbefőtt
-1/2 meggybefőtt
-3 dl folyadék (őszibarackbefőtt leve és meggybefőtt leve vegyesen)
-1/2 citrom facsart leve
-6 evőkanál étolaj

Összekevertem a száraz hozzávalókat, majd a nedveseket apránként kevertem bele, végül a meggyet a tésztába kevertem. Kiolajoztam egy 24 centi átmérőjű tortaformát, az alját kiraktam zabpehellyel, és erre öntöttem a tésztát. Rászórtam a lecsöpögtetett barackot, rászórtam 100 gramm kókuszreszeléket (ajánlatos kicsit rányomkodni), és előmelegített sütőben 20-25 perc alatt sül meg (nekem kicsit tovább tartott, mert alacsonyabb lángra vettem, nehogy megégjen, mivel gázsütőnk van). Mikor megsült, kivesszük, és olvasztunk egy kis étcsokit (kb harmad tábla) étolajjal elkeverve, és rácsorgatjuk a tetejére. Hagyjuk kihűlni langyosra, ekkor ehető, és így a legfinomabb! (Vagyis másnap is nagyon finom, szóóóval mindenhogy finom:D)


Én a tetejére zabpelyhet szórtam, amit még alá tettem. Maradt a formában belőle, és jól megpirult, ráadásul még csodálatosabbá varázsolta a tortát!



Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése