2015. március 27., péntek

Mexikói Muffin

Hozzávalók:

- Egy csészényi (kb. 2dl) mexikói fagyasztott zöldség
- 4-5 púpos evőkanál lencse
- só, bors, chili (opcionális)
- víz (kb. 2,5 dl)
- púpos teáskanálnyi liszt
- 1/2 fej hagyma
- 2 koktélparadicsom/ 1 sima paradicsom


Egy kisebb csészényi (kb. 2 dl) fagyasztott mexikói zöldséget vettem elő, ezután 4-5 púpos evőkanál lencsét megdaráltam. 
1 fél fej hagymát felaprítottam, és kettő koktélparadicsomot felszeltem. 

A muffintepsit kibéleltem 6 db kapszlival, a többi mélyedésbe vizet engedtem, hogy ne a formám égjen meg. (ezt ajánlom mindenkinek, ha muffint süt, és maradnak üres mélyedések)
A papírokat megtöltöttem a zöldséggel, kb. a forma feléig. (Nem tesszük bele az összes zöldséget, amit előveszünk a fagyasztóból, mert egy részét félretesszük, a muffinnal együtt fogyasztjuk el.)

Ezután a ledarált lencséhez adtam egy kis sót, borsot, és kb. 2,5 dl vizet. Kicsit folyósnak találtam, ezért kevertem hozzá egy púpos teáskanálnyi réteslisztet is, de bármilyen liszt jó hozzá, nekem most éppen ez akadt a kezem közé:). 
A masszát a zöldségekre folyattam, a tetejére pedig a felszelt paradicsomot tettem. Betoltam előmelegített sütőbe (180-190 fok), és 20-25 perc alatt pirulásig sütöttem. Nagyon ízletes, tápláló, vitaminban gazdag fajtája a muffinnak! J



(Egy muffint a párom fogyasztott el, és nem vegán lévén is nagyon ízlett neki!)

Tipp: A fagyasztott zöldséget érdemes előtte kiolvasztani, vagy mikróban felmelegíteni, és a vizet lecsepegtetni, mert nekem kicsit elázott az alja, de ez nem változtatott semmit az ízén, és nem lett folyós sem. Érdemes chilivel kipróbálni, sőt ajánlom a zöldfűszereket is hozzá. 
Továbbá el tudom képzelni egy kis paradicsomos mártással is. Ehhez egy kis doboz sűrített paradicsomot ízesítsünk ízlésünk szerint (zöldfűszerek, só, bors, chili,....), majd növényi joghurttal keverjük el. (én nem szoktam joghurtot használni, anélkül is finom, bár "tömörebb, paradicsomosabb"). 

(Én csak simán sűrített paradicsomot ettem a muffinokhoz és a zöldséghez)



Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése