2015. március 31., kedd

Mogyoróvaj házilag

Hozzávalók:

250 gramm földimogyoró
só, cukor (opcionális)


Én a Tescoban vettem fél kilós kiszerelésben sós pörkölt mogyorót, mert ez volt a legolcsóbb megoldás, ami nálam az egyik legfontosabb. Szóval azt csináltam, hogy ránézésre a felét kiöntöttem a zacskóból egy szűrőedénybe, és átmostam vízzel, mivel csak sós változatban lehetett kapni, én pedig natúran szerettem volna használni. Megvártam míg megszárad, megtörölgettem, aztán bepakoltam az aprítóba. 






Ezután kezdhetjük aprítani. Néha meg kell állni, mert melegedni kezd a gép (legalábbis az enyém így tette), és utána ismét folytathatjuk. A mogyorónak az olaja ki fog csapódni, és ettől lesz olyan krémes. Én pár percig apránként aprítgattam, majd egy kevés sós mogyorót szórtam még hozzá, az íze miatt. Kb. 5 perc alatt éri el a kívánt állagot, de ez eltérő lehet. 



Semmit sem adtam hozzá pluszban, maga a mogyoró lesz ilyen krémes:) 
Végül nincs más dolgunk, mint egy üvegbe tölteni a "művünket":)


Nagyon-nagyon egyszerű, és hamar megvan, nem mellesleg nincs benne adalékanyag, Te szabályozhatod az ízvilágát. Tehetsz hozzá sót, cukrot, amit kívánsz, én akkor szoktam ízesíteni, mikor eszem. Így édesebb vagy sósabb (van ilyen szó?:D) ízt adhatok neki. Csak ajánlani tudom, és jóval olcsóbb megoldás mint a boltban vásárolt kész mogyoróvaj.

Tipp: Ha ropogósabban szereted, nem lágyan, akkor a végén ne aprítsd teljesen krémessé. Vagy pakolj egy zacskóba pluszban mogyorót, és törd össze, végül ezt keverd bele a mogyoróvajba. 
Ajánlom vegán palacsintához, én ma reggel próbáltam ki, és nagyon nagyon nagyon finom! :)


Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése