2015. április 10., péntek

Gombakrém, padlizsánkrém


Kipróbáltam a padlizsánkrémet, ezúton is köszönöm a remek receptet! :) Én csak egy padlizsánt használtam, nem kettőt, ahogy a recept írta.

-1 db padlizsán
-fél fej hagyma
-2 gerezd fokhagyma
-kis citromlé, só, bors
-egy kis víz, hogy könnyen turmixoljuk



A padlizsánt jól meg kell mosni, felkarikázni, megsózni mindkét oldalát, majd legalább 20 percig pihentetni kell. A hagymát kockázzuk fel, a padlizsánt öblítsük le, és kockázzuk fel ezt is. Majd kis olajon pároljuk üvegesre a hagymát, adjuk hozzá a padlizsánt, és fedő alatt pároljuk tovább, míg meg nem puhul. Megvárjuk, míg langyosra hűl, és ezután turmixgépben pépesítjük a citromlével, sóval, borssal, fokhagymával. Finom, krémes, nagyon-nagyon szeretem! :)


Gombakrém




Gondoltam csinálok gombakrémet, ha már padlizsánkrémet is csináltam. 

-450 gramm gomba
-egy kis padlizsánkrém (opcionális)<--én csak azért tettem bele, mert sok volt még itthon, nem akartam hogy tönkremenjen, bár nagyon finom lett így :)
-1 fej hagyma
-kis olaj
-fűszerek (majoranna, bors, pirospaprika, só, chili,...)
-egy kis víz, hogy könnyen turmixoljuk

A gombát megtisztítjuk, felszeljük, a hagymát felkockázzuk. Kis olajon üvegesre pároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a gombát, fűszerezzük igény szerint, és fedő alatt puhára pároljuk. Megvárjuk míg kihűl, és turmixgépben pépesítjük a padlizsánkrémmel (opcionális), kis vízzel (kb. fél deci), ha szükséges, még fűszerezzük.

Kenjük pirítósra, vagy készítsünk melegszendvicset , vagy adjuk salátákhoz, kreatívkodjatok:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése