2015. április 2., csütörtök

Kókusztej házilag

Nagyon finom, olcsó, és egészséges növényi tej. Számomra felelevenedik a homokos tengerpart, mikor belekóstolok...:)

Nagyon sok recept található a neten a kókusztej készítéséről, én a vegalife.blog.hu oldal recepjét használom, szerintem ez a legeslegjobb! :)

Hozzávalók:

-1 csésze kókuszreszelék
-3 csésze víz
-1 csipet só
-édesítő (stevia, nádcukor, kinek mi és mennyi tetszik)

Van egy lassabb, áztatásos verziója is, de én mindig a gyors változatot készítem.
Ennél először felforraljuk a vizet, meghintjük a csipet sóval. Ezután beletesszük a kókuszreszeléket, majd forralunk rajta. (Én kb. 3-4 percig forralom együtt)
Hagyjuk kihűlni. Én néha beleteszem az edényt egy nagyobb edénybe, amibe hideg vizet engedek, hogy hamarabb hűljön ki. 
Majd beletesszük turmixgépbe, és 2-3 percig turmixoljuk, magas fokozaton. 

A legutolsó lépés: Egy kislyukú szűrővel átpasszírozzuk az egészet, így lesz a "tejünk". A megmaradt kókuszreszelék felhasználható süteményekbe, én még egyszer fel szoktam használni tejhez, de ekkor csak 2 csésze vizet öntök hozzá. Ekkor kicsit vizesebb állagot kapok, hasonló a kókuszvízhez (bár inkább a kettő keveréke:D), és a reszeléket végül süteménybe használom fel.

Mikor elkészültünk vele, hűtőbe tesszük, másnapra a tetején kókuszzsír, vagy kókuszvaj (ki ahogy nevezi) képződik, ami főzéshez-sütéshez, és szépségápoláshoz is használható. :) 
Szóval a kókusztejkészítéssel egy meglepetést is kapunk ! :)



Látható a tetején a kókuszzsír, a hűtőben pihenés után.


6 dl készült, és 2 dl kókuszzsírt "nyertem". 


És íme: a kókuszzsír!

A kókusztej kb. 4 napig eláll, bár nekem 2 nap alatt elfogy:P
A kókuszzsírt is használjuk fel egy héten belül, mert utána kezd megsárgulni.


Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése