2015. április 3., péntek

Okara (szójapüré) receptek-->avagy mihez kezdjünk a szójakészítés melléktermékével?

Többször készítettem már szójatejet, de mindig nagy kihívás, hogy mihez kezdjek a megmaradt okarával. Elkezdtem keresgélni, de magyar nyelven nem sok receptet találtam, csak hogy fasírtot tudunk készíteni belőle. Ahhoz épp nem volt kedvem, szóval gondoltam kitalálok valamit. Két receptet mutatok most be, saját kreálmányok, és ajánlom mindenkinek! :) 

(A későbbiekben majd folyton pakolgatom a többi okarás receptet is, amit kipróbálok.)


"Hamburger Pogácsa"


Kiváló hamburgerbe vegán pogácsaként, ízletes, és tápláló.

Hozzávalók (9-10 nagyobb darabhoz)<--lehet, hogy több, pontosan nem emlékszem

-két csésze okara (4 dl)
-egy krumpli
-másfél evőkanál olaj
-egy nagy fej vöröshagyma
-két gerezd fokhagyma
-4-5 evőkanál zabpehely
-teljes kiörlésű liszt (búzaliszt, vagy zabliszt is jó, én tönkölyt használtam)
-zöldfűszerek (majoranna, bazsalikom, oregánó)
-só, bors, chilipehely

Elkészítés:

A krumplit sós vízben megfőzzük, majd megpucoljuk, végül összetörjük.

A vöröshagymát és fokhagymát megpucolom, majd egy kevés forró olajon megpirítom. (Kihagyhatjuk ezt a lépést, de ne fosszuk meg magunkat a finomabb ízélménytől ;))

Ezután összegyúrjuk az okarát, a krumplit, a hagymákat, a zabpelyhet, az olajat, a fűszereket, majd annyi lisztet adagolunk hozzá, hogy könnyen formázható legyen. 

Tenyérnyi golyókat formálunk majd kezünkkel kilapítgatjuk, és forró olajon megsütjük mindkét oldalát. 

Tálaljuk petrezselymes rizzsel, zöldségekkel, salátával, vagy hamburgerbe a hagyományos pogácsát váltsuk ki vele. Jó étvágyat! :)






Müzlis Okara "Cookies"


Azért tettem idézőjelbe, mert a kinézete olyan, mint ezeknek az amerikai keksz-szerűségeknek, az állaguk viszont nem ropogós, hanem inkább lágyabb, de nagyon finom nassolnivaló filmnézéshez, vagy reggelire teával, tejeskávéval, vagy uzsonnára, tízórai, stb...Jolie Joker!!! :)

Hozzávalók (14 nagyobb darabhoz):

-2 csésze okara (4 dl)
-5 evőkanál müzli-mix (gyümölcsös, egzotikus, kinek milyen van otthon, vagy milyet szeret:))
-6 evőkanál liszt (teljes kiörlésű, én tönkölyt használtam)
-5-6 evőkanál zabpehely
-egy csipet só
-3 evőkanál nádcukor (vagy egyéb édesítő)
-1 csapott evőkanál sütőpor 
-egy evőkanál olaj (kókusz, napraforgó,....)
-fél citrom leve és héja

Elkészítés: 

Melegítsük elő a sütőt kb. 160 fokra. Béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral, vagy alufóliával, ebben az esetben kis olajjal kenjük be. 

Keverjük össze a száraz hozzávalókat, majd lassan keverjük hozzá a a nedveseket. Formázzunk golyókat, kis tenyérnyi nagyságút (kisebbet, mint az előző receptnél!), tegyük a sütőpapírra/alufóliára, és a kezünkkel, vagy villával lapítsuk le őket, kekszet formázva. 
Igény szerint megszórható csokidarabokkal, vagy kókuszreszelékkel, csupán kreativitás kérdése:)

Süssük kb. fél óráig, míg meg nem pirul a tetejük. 
Nekem nem pirult meg annyira, mert gázsütőnk van, és kezdett egy-kettő túlpirulni, nem akartam hogy elégjenek, így kivettem őket, és így is nagyon finom lett! :) Szóval ha már kezd egy kis színt kapni, nyugodtan kivehetitek, vagy megnyomkodhatjátok hogy kész van-e, jó lesz úgy is !!! :)
És vigyázzatok, nehogy megégjen! 



Fogyasszátok reggelire, uzsonnára, vacsorára, amire szeretnétek. Növényi proteinben dús, és a jó szénhidrátok is jelen vannak ! :) Csomagolhatjátok munkába, a gyerkőcöknek pedig az iskolába, jó szívvel ajánlom. :)

Remélem minél többen kipróbáljátok, és megírjátok a saját verziótokat, vagy tapasztalatotokat! Egészségetekre! :)



Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése