2015. április 10., péntek

Házi földimogyorótej

Egész nap egy kis növényi tej után vágyódtam, és szerettem volna valamit újítani, vagy mást kipróbálni. Ekkor jutott eszembe, hogy itthon van még földimogyoró, és hogyha a sima mogyoróból, mandulából, stb. lehet tejet készíteni, akkor ebből miért ne lehet?!  Az eredmény egy nagyon finom, mogyorós, friss tej, próbáljátok ki! :) (nem mellesleg ez a legolcsóbb magféle, ami kapható)

Hozzávalók (8 dl):

- egy csésze földimogyoró (én pirított sósat használtam, átmostam)
- négy csésze víz

Először is áztassuk be éjszakára a mogyorót. 
Majd másnap reggel turmixoljuk össze négy csésze vízzel. Van, aki leszűri, van aki nem, ha nem szűritek le, akkor sűrűbb lesz, desszertként is megállja a helyét ebéd után, vagy gyors éhségűzőként. 

Én leszűrtem, így kaptam egy csészényi mogyorópépet, amit kekszhez használtam fel,, de belekeverhetjük bármilyen sütibe, tortába. 

A tejet édesítsük, ízesítsük kedvünk szerint :) Tegyük hűtőbe, és fogyasszuk hidegen! :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése