2015. április 3., péntek

Sült gomba tofuval, paradicsommal, pirított zabtésztácskával saláta fészekben :)

Egy gyors vacsorát szerettem volna, viszonylag hamar meg is voltam vele, és nagyon finomra sikerült! :) A zabtésztácskának azért ez a neve, mert csak kis darabokból, cafatokból áll, nincs rendes alakja, de szerintem ehhez épp ez passzol:)

Hozzávalók.

-100-150 gramm gomba (ez csak iránymutató, mindenki ízlése szerint adagolja a zöldségeket, ahogy szereti:))
-egy fej paradicsom
-1 fej vöröshagyma
-50-100 gramm füstölt tofu
-két nagy jégsaláta-levél
-öntet, szósz igény szerint

A zabtésztácskához:

-3 evőkanál zabpehely
-1,5 evőkanál teljes kiörlésű liszt (grahamat használtam)
-1 teáskanál olaj
-0,5 dl víz
-csipet só

Először keverjük össze a zabtésztácska hozzávalóit. Hagyjuk állni, míg elkészítjük a fő fogást.

Ehhez kis olajat hevítünk a serpenyőben, majd rádobjuk a felkockázott hagymát (én nem tettem bele hagymát, ezt utólag írtam a receptbe, mert az még plusz finomságot kölcsönöz neki).
Ha üvegesre párolódott, akkor hozzáadjuk a gombafejeket, szárait, a felszeletelt paradicsomot.
Rámorzsoljuk a füstölt tofut is. Még ne sózzuk meg, majd ha csak esszük.
Süssük együtt őket, míg a tofu aranybarna árnyalatot nem kap.
A paradicsomnak jót tesz ez a kis sütés, jobban kihozza az ízét, a gomba pedig pont elkészül mire megpirul a tofu.




Amíg sülnek a zöldségek, készítsünk elő két ép, nagy jégsaláta-levelet. Olyanra van szükségünk, amelyik hajlik, tehát amiből "fészek" lehet. Ha nincs ilyenünk, akkor csak simán együk salátával, ez csak a látvány miatt lehet érdekes:)

Szedjük ki az elkészült zöldségeket a serpenyőből. Következzen a zabtésztácska.

Nagyon egyszerű: Olajozzuk újra az eszközünket (csak egy picit), majd a tésztát csorgassuk a serpenyőbe, mintha palacsintát készítenénk. Egyengessük, simítgassuk el. Süssük így kb. 3-4 percig, majd kutyuljuk össze, darabkákra fog esni. Megsütjük aranybarnára, ez kb. még 5-6 perc. Amíg a kis "cafatkák" megpirulnak, elkészítjük a fogásunkat.
A fészekbe pakolunk mindent, ízlés és tetszés szerint.
Majd körbeszórjuk a zabtésztácskákkal.

Igény szerint lehet szószt önteni rá, az én kedvencem jelenleg a salsa szósz. Ezzel locsoltam meg.







Jó étvágyat! :)




Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése