2015. április 10., péntek

Répatorta szilvalekvárral töltve

Már régóta vonzott a répatorta gondolata, ezért rákerestem az interneten. Nagyon sokféle változata van, én mégis Steiner Kristófét szerettem volna elkészíteni, mert a muffin receptje a legjobb a világon, ezért gondoltam nem érhet csalódás, és igazam is volt! :)) Mennyei, szaftos, könnyed, nagyon-nagyon finom répatortát kaptam végeredményként. Sokszor fogom újrasütni, változtatni a hozzávalókon, ezt-azt beletenni, ami éppen jólesik (és ami éppen van itthon). Szóval az ő receptje volt az alap, ezen változtattam picit, belecsempésztem egy kis szilva ízvilágot, ez pedig nagyon is illett hozzá!

Az eredeti receptben vegán krém van a torta tetején, de én felvágtam a tortát kis szeletekre, amiket összetapasztottam fahéjas szilvalekvárral. Így nálam ez a "krém" került a tortába. Így kis kockákat (nem is kicsi) kaptam. Az alaptortát 24 cm-es átmérőjű négyzetes tortaformában sütöttem, és 10 darab süti készült (ebből 8 esztétikus, 2 pedig a széle a sütinek, de ez is ugyanolyan finom, teszteltem:P).

Nézzük tehát:



Répatorta Szilvalekvárral töltve





Hozzávalók:

- 2 csésze liszt (nálam teljes kiörlésű tönköly és graham)

- fél csésze nádcukor

- egy zacskó vaníliás cukor (20 g)

- 1 csipet só

- 1 tasak sütőpor

- egy-két csipet fahéj, gyömbér, szerecsendió

- 2 nagyobb répa apróra reszelve

- 3-4 evőkanál zabpehely

- fél csésze étolaj

- egy csésze folyadék (nálam szilvabefőttlé és víz vegyesen)


töltelék: szilvalekvár (fahéjas)


Elkészítés menete: 

Keverjük össze a száraz hozzávalókat. Én a répát is ezekhez tettem, nem tudom így kellett-e, de nem hinném hogy sokat számít:D 
Ezután keverjük hozzá az olajat és a folyadékot, ami lehet sima víz is, vagy gyümölcslé, tea, növényi tej, kinek mi van otthon, és mit szeretne beletenni. (Ha nincs itthon gyümölcslé, vagy növényi tej, akkor én mindig teát használok, mert ez különlegessé teszi a sütit, és megdobja egy kis plusz ízzel)

Keverjük össze a hozzávalókat (ne túl sokáig), majd öntsük a tortaformába. (Én alufóliával béleltem ki, aminek az alját picit beolajoztam.)

Toljuk 170 fokra előmelegített sütőbe, és süssük kb. fél órát. Az első negyed órában ne nyissuk ki az ajtót, mert összeesik. Nekem fél óra kellett hozzá, hogy megsüljön. Ellenőrizzétek fogpiszkálóval, ha nem tapad rá tészta, akkor készen van.

Vegyük ki a sütőből, hagyjuk hűlni 5 percet, majd rakjuk rácsra, hogy az alja is kapjon levegőt, és ne vizesedjen be. Mikor teljesen kihűlt (várjunk kb. egy órát), akkor vágjunk kis szeleteket. Kenjünk meg egyet a lekvárral, és tapasszunk rá egy másikat. Folytassuk így, amíg készen nem lesz az összes kis süti. Ha készen vagyunk, tegyük hűtőbe hogy az ízek összeérjenek. Ha nincs időnk, akkor nem fontos. A süti szobahőmérsékleten a legfinomabb, szóval ha hűtőbe tettük, tálalás előtt legalább negyed órával vegyük ki, hogy ne legyen annyira hideg.




Jó étvágyat hozzá! Remélem minél többen kipróbáljátok Kristóf receptjét, mert tényleg csak ajánlani tudom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése