2015. április 3., péntek

Házi kölestej gyorsan, olcsón, finoman :)

Ez a tej a legkülönlegesebb számomra, mivel szerintem nagyon kevesen készítenek a kölesből tejet, és nem is ismerik olyan sokan, mint pl. a rizstejet. 

Nekem mindig egy nagy kaland a növényi tejek megalkotása. Ez a fajtája egy kicsit eltér a többitől: sűrűbb, és nem kell leszűrni. Turmixba, smoothie-ba kifejezetten ajánlom, egy nagyon finom krémes állagot kapunk a segítségével:) 
Jelenlég még csak ezt a módját teszteltem, ebben nagyon megfelelt!

A leírt hozzávalók felhasználásával kb. 1,8 liter tejet kapunk. :)) 

Amire szükségünk van:

-egy csésze hántolt köles (2 dl)<--nekem főzőtasakos volt, így kivágtam a csomagolásából
-3-szoros mennyiségű víz a főzéshez
-ízesítés ízlés szerint

+5-6-szoros mennyiségű víz a turmixoláshoz

http://www.fittnok.hu/-oldalon találtam a receptet, ott 4-szeres mennyiségű vízzel, de azzal nagyon sűrű lett volna, bőven elkélt a 6-szoros mennyiségű víz.

Elkészítés: 

A kölest a háromszoros mennyiségű (6 dl) vízben feltesszük főni a szokásos módon. Mikor összeállt, és magába szívta a vizet, hagyjuk kihűlni.




Ezután lassanként hozzáöntjük a szükséges mennyiségű vizet. Kezdjük 4 dl-rel, majd adagoljuk hozzá a többit, igény szerint. 





Addig turmixoljuk, míg el nem értük a kívánt állagot. A linkelt honlap receptje szerint nem kell leszűrnünk, mert a köles teljesen egybeolvad a vízzel, ami azért szerintem nem teljes mértékben igaz. Tesztelésképpen a mennyiség felét leszűrtem, a másik felét nem. 

Az elkészült tejet kis üvegekbe töltöttem. A sötétebb Márkás üvegbe és a Kubusba a szűretlen került, míg a másik kettőbe a szűrt kölestejet öntöttem. 

Ízesítés: 

Érdemes ízesíteni, különben nem sok íze van. Ajánlom a vaníliát, és valami édesítőt, továbbá egy csipet sót, továbbá egy nagyon pici mandulaaromát. Én tettem még bele 3 evőkanál kókuszreszeléket is, nagyon jót tett neki! :)



Tesztelés eredménye: Nem sokat számít hogy leszűrjük-e vagy sem, sőt én ugye tettem kókuszreszeléket is bele, így jobban tud érvényesülni a szűretlen tejben, ami egy nagy pluszt ad hozzá! :) Fogyasztás előtt mindenképpen rázzuk fel, és hűtsük jól le a hűtőben vagy hideg helyen, hogy az ízek összeérjenek!

Remélem kipróbáljátok, ha igen, akkor várom a tapasztalatokat! :)


Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése