2015. április 3., péntek

Olcsó, házi szójatej

Egyszerű, nagyszerű, finom. Ezzel el is mondtam, hogy miért szeretem annyira:)

Eddig talán a szójatej az, aminek nem találtam meg a legjobb elkészítési módját magyarul, erről a tejről van a legkevesebb információ. Szóval elhatároztam, hogy megosztom a tapasztalatom, mert nekem bevált ez az elkészítési mód, amit egy amerikai oldalon találtam. :)

A recepttel 8-9 dl szójatejet kapunk, ami kb. 100-150 forint költséget jelent. Összevetve a boltival, aminek literje 600-800 forint, mondanom sem kell, hogy mennyire megéri otthon elkészíteni, még ha kicsit időigényes is (na de azért annyira nem is).

Ahogy én készítem: 

-egy csésze étkezési szójabab (2 dl)
-kb. 8-9 dl víz

Ezt a fajtát használom (320 forint a bioboltban, ahol veszem, úgy tudom, sok helyen olcsóbb):




Elkészítés: 

Egy csésze szójababot beáztatok egy éjszakára vízbe. (8-10 óra)

A szójababok miután "megnőnek", leöntöm róluk a vizet, és egy nagy lábasba teszem őket, ismét vizet öntök rá, fontos hogy rendesen elfedje. 15-20 percig főzöm fedő alatt, ez idő alatt felforr. 
Nagyon vigyázzunk, mert könnyen habosodik, a fél szemünk tartsuk rajta, és ilyenkor emelgessük meg a fedőt!
Meg kell főnie, de ropogósnak kell maradnia, ezért fontos betartani ezt a főzési időt:)

Ezután átmossuk hideg vízzel, és megint vizet öntünk rá, ledörzsölgetjük a külső héját, ami könnyedén lejön a szemekről. Van, hogy ezt a lépést kihagyom, vagy csak éppen pár darabot összeszedek belőle, úgyis jó lesz:)

Leöblítem, turmixgépbe teszem, felöntöm 8-9 dl vízzel, és legalább 3-4 percig magas fokozaton összeturmixolom, amíg nem kapok egy jó krémes állagot. Ezután egy kislyukú szűrőn átpasszírozom, így "fejem meg" a szójababot. A megmaradt szójababpürét, az "okarát" többféle módon fel lehet használni, ezekről mutatok majd receptet! 

8-9 dl szójatejet kapunk így, attól függ, ki milyen állagúra szeretné. De lehet kevesebb vízzel is, úgy értelemszerűen krémesebb lesz:)

Ízesítés: csipet só, és édesítő (stevia, különböző szirupok, stb...ízlés szerint)<---Én vaníliával ízesítem, nagyon-nagyon finom.

Az állaga teljesen olyan, mint a tehéntejé, kipróbáltam kakaó, tejeskávé formájában, sőt turmixokba is használtam, nagyon finom így-úgyis:) 
Hűtőben tárolva 4-5 napig eláll, tovább nem figyeltem, bár nekem max. 3 nap kell az elfogyasztásához:P

A tejem, miután áttöltöttem, és már bele is ittam:$ :



Ez pedig az "okara":




Anita    
  
   
Vera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése